Střídání stráží …

Poslední páteční křižování rychlíků ČD 1247 (754-029) a 1244 (854-027) dne 13. 12. 2019.

V neděli 15. prosince 2019 došlo na trati Zdice – Protivín k významné provozní události, která se nesmazatelně zapíše do více jak 140 leté historie provozu této dráhy. Tou je změna dopravce zajišťujícího provoz rychlíkové linky R26 z Prahy, přes Příbram, Písek do Českých Budějovic, kterým byly doposud České dráhy. V rámci postupné liberalizace českého železničního trhu, nařízeného Evropskou unií, došlo ze strany Ministerstva dopravy k přímému zadání těchto výkonů společnosti nadnárodní společnosti Arriva do roku 2022. K provozu bude nový dopravce používat modernizované motorové jednotky z poloviny 80. let minulého století, převzaté od původně mateřské společnosti Deutsche Bahn. Odbavení cestujících je prováděno ve vlaku, ve větších stanicích (Beroun, Příbram, Březnice, Písek) jsou pak instalovány prodejní automaty. Vzhledem k dosavadní neexistneci jednotného železničního dokladu (nepřipravenost ze strany Ministerstva dopravy) si na tyto vlaky jízdenku v osobní pokladně ČD prozatím nekoupíte (vyjma dokladu PID). Po více jak 100 letech tedy končí na naší trati výsadní role národního dopravce České dráhy (resp. Československých státních drah), které budou na této trati zajišťovat již jen provoz osobních vlaků. O správnosti tohoto opatření nás bude muset přesvědčit teprve budoucnost …

Odjezd posledního R 1249 (854-027) z Českých Budějovic vzorně zajišťovali dne 14. 12. 2019 strojvedoucí p. Sejrek a vlakvedoucí p. Plouhar ml.

Tato významná změna nemohla ujít pozornosti našeho spolku, několik členů soustavně dokumentovalo končící provoz rychlíků v režii ČD a dne 14. prosince podniklo i společný výlet z Příbrami do Českých Budějovic a zpět. V tento den jsme se svezli i posledním rychlíkem číslo 1249, který z Českých Budějovic odjížděl v 15:12 a do Příbrami dorazil krátce před 17. hodinou.